Etiketter

, , , , , , , ,

bild från lashfood.se

Recensionen på Lash Food har verkligen dragit ut på tiden. Det är mest för att gått och gnolat på om den fungerar eller inte. Och jo, det gör den ju. Men den tar tid på sig och har absolut inte bråttom här i världen. Känns i och för sig tryggt och stabilt i en värld där tiden hela tiden verkar gå snabbare och resultaten ska helst synas innan vi hunnit köpa en produkt.

Lash Food skrev jag om för några månader sedan och inlägget finner du här. Enligt Lash Food själva är serumet ett snällare alternativ med naturliga ingredienser som ska få fransarna att växa sig längre och få en bättre kvalitet. I sortimentet finns även maskara och eyeliner i svart och brunt, och en produkt till brynen.

Och det har tagit tid, jag har tänkt att det verkligen inte fungerar, men det kommer! Och jag kan nog ärligt säga att det syntes bäst skillnad efter cirka tre månader. Nu upplever jag mest att det har börjat växa ut fler fransar som ger ett tätare intryck än att de blivit magiskt svepande och långa. Men jag kan föredra täta fransar framför glest växande men långa. Vad säger ni?

Jag har inte känt av några biverkningar av serumet, det har inte irriterad ögat eller lämnat en röd kant i franslinjen. Jag har applicerat serumet på kvällen efter att jag rengjort ansikte och tagit bort makeup. Sedan får det sitta på under natten.

Priset för Natural Eyelash Conditioner, 5 ml är 895:- i ungefär som andra fransserum på marknaden. Det är klart i mäktigaste laget för att fransar ska börja växa, men helt klart roligt att se resultaten.

