Etiketter

, , , , ,

Här på bloggen kommer det bli lite av en serum-bonanza framöver! Det senaste halvåret har jag haft förmånen att testa några ”super-serum” inom hudvård. En del har kommit i pressutskick och andra har jag köpt själv. Först ut är en olja från Dermalogica:

Så här beskriver Dermalogica själva serumet: ”Ett högkoncentrerat serum som verkar under tiden du sover! Unik mix av bl a argan-, nypon- och rosolja samt stimulerande peptider återställer lyster, mjukhet och spänst.” (från http://www.dermalogica.se)

Vidare ska oljan också ”normalisera cellförnyelse, stärka hudens motståndskraft, förbättra fukthalten och boosta huden och ge ny lyster och förfina linjer” – allt medan jag sover!

Detta serum är en olja som ska användas på natten. Den doftar starkt av ros, men gott och det är inget som stör mig. Huden har uppfattat oljan som ren och skär lyx och älskat den. Huden känns återfuktad, smidig och lugn när jag vaknar på morgonen. Dock har jag mina rynkor kvar ;) Ingen botox-effekt alltså.

I vintras när min hud var lite röd och stressad över de kalla vindarna använde jag den tillsammans med en kräm över natten. Nu under sommaren har den legat solo.

Priset för 15ml ligger på strax över 700kr och är i saftigaste laget. Även om serumet varit ovanligt drygt, min flaska är inköpt i februari eller mars och inte slut än, känns priset för högt. Men det kommer bli highly missed i beautyboxen när det väl tar slut!

