Etiketter

, , ,

bild lånad från skincity.se

Peter Thomas Roth – Anti-aging cleansing gel

Rengöringen är en orangefärgad gele som löddrar och doftar alldeles underbart av persika. Jag har sällan varit med om en rengöring som är såpass dryg som den här. Den passar alla hudtyper, men kan behöva vänjas in om man är väldigt känslig eller haft väldigt snälla produkter tidigare.

Aktiva ämnen: salicylsyra, glykolsyra.

Det är svårt och säga exakt hur stor mängd jag använder vid varje tillfälle, men om jag säger en ”ärtas storlek” förstår nog alla hur lite det är. Och det räcker! Om jag händelsevis har mycket makeup, kan jag upprepa proceduren. Två ärtor alltså.

Hela flaskan är på 250ml och en ”ärtas storlek” är inte ens 1ml. Om jag använder den en gång om dagen, borde den rimligtvis räcka i minst 1 år! Det känns nästan helt bisarrt, men det är dagens sanning.

Jag började använda min rengöring runt den 1 augusti och det har knappt synts på den. Häromdagen hällde jag över 50ml i en flaska åt min kusin som har lite orenheter. Vi får se hur det fungerar på honom.

Jag tycker att rengöringen har fungerat bra på mig som har generellt låg talgproduktion och har tendens till yttorrhet. Snarare tvärtom, rengöringen har hållit framför allt yttorrheten i schack och jag har inte känt mig så stram som tidigare.

Pris c:a 359kr (just nu för 287kr hos Skincity.se)  Visst är det mycket pengar att lägga ut på en gång, men den blir helt klart värd sina pengar när man ser hur dryg den är.

