Etiketter

Att boka en behandling på salong eller spa kan vara både nytt och obehagligt för många. Att överlämna sig själv i händerna på en främmande människa kan nästan kännas som en kränkning. För att inte nämna de som fått ett presentkort som de motvilligt räcker över i receptionen när de anländer.

Dessa som inte kan slappna av och njuta av en stilla timme eller två brukar prata, oavbrutet. Just för att tystnaden annars gör dem påminda om att de ligger halvnakna, men nerbäddade, på en behandlingsbädd med en främmande människas händer på ryggen eller i ansiktet.

Till er vill jag säga: slappna av. Njut. Glöm Ica. Ringande telefoner. Kvällens matlagning. Säljsiffror. Möten. Dryga svågern. Extrakilon. Tonåringens bottenbetyg. Bara glöm det.

Mitt jobb är att du ska känna dig lugn, trygg och välkommen. För det är du! Det här är det enda jobb jag kan tänka mig och det enda jag vet att jag är bra på.

Jag berättar alltid om behandlingen du har bokat och vilka produkter jag väljer. Jag kommer fråga om allergier, sjukdomar och mediciner. Utöver detta behöver vi inte prata alls. Bara njut av att det för en gångs skull är tyst. Det ringer inga telefoner, det enda som låter är stilla toner av avslappnings musik.

Ge dig själv en timme stillhet.

Om du känner att du behöver prata ska du veta att vi har tystnadsplikt.

 

 

