Taggar

,

Idag har jag provat två skuggor från Peggy Sage. Jag som gillar dramatisk makeup valde att kombinera den senapsgula med den lila. Kontrastfärger till varandra och spännande till gröna ögon. Både skuggorna är skimriga och bra pigmenterade. Troode inte att jag skulle bli så förtjust i senapsgult, men den är riktigt snygg och levande.

Efter fotograferingen såg jag att den lila är något för tunn på bild, men syns starkare i verkligheten. Nästa gång krämar jag på lite extra.

Ni får bara se ena ögat eftersom jag på den andra gar eyelinern från e.l.f en andra chans. Idag provade jag med en separat eyelinerpensel för och se om det kunde hjälpa den dåliga formulan, men icke. Tack för visat intresse, men hejdå!

e.l.f liquid eyeliner VS soptunnan 0-1

Jag har använt:
Make Up Store primer (som jag inte gillar alls, måste köpa ny!)
Peggy Sage skugga kaki doré (senapsgul)
Peggy Sage skugga nuit bysantine (mörk lila)
Viva la Diva brynfärg – jag har använt den svarta i övre franslinjen
ArtDeco mineral lash designer
Lumene svart kajal till vattenlinjen (inget bra val, jag vet, smetig och irriterar ögonen)

Detta bildspel kräver JavaScript.