Taggar

,

bild från softskin.se

För ett tag sedan lottade LipGloss Bitch i samarbete med Softskin.se ut testkit från Madara – och lilla jag vann!

I kitet ingår:
Rengöring Delicate cleansing milk 25ml
Ansiktsvatten Deep Comfort Toner 3ml
Dagkräm Deep moisture cream 5ml
Nattkräm Regenerating night cream 5ml
Ögonkräm Eye repair cream 3ml

Jag har testat produkterna och har lite delade meningar om dem.

Å ena sidan är de sköna mot huden och framför allt rengöringen är suverän, å andra sidan doftar de mycket naturligt och innehåller alkohol. Alkoholen är ibland så påträngande att det svider i ögonen. Under rengöringen kan jag varken andas eller ha öppna ögon.

Produkterna som jag valde till min hudtyp (torr) innehåller alkohol som är uttorkande och avfettande – varför? Alkoholen är dessutom listad som minst tredje eller fjärde ingrediens i INCI-listan vilket indikerar att innehållet är något högre än det som står sist på listan. För mig är det bakvänt att först avfetta huden och sen tillsätta det med en kräm, som dessutom också den innehåller alkohol.

Rengöringen luktar verkligen Björnklister – varför? Det går dock inte att komma ifrån att rengöringen är riktigt riktigt bra. Den tar bort all makeup, från foundation till mascara och lämnar inga rester alls.

Det är nog inga produkter jag kommer köpa själv, men det har varit roligt att få testa dem!