Etiketter

, , , , ,

När jag är så här hängig och lite småförkyld är det med lite ångest som jag kikar i spegeln. Där i spegeln (eller den fula tavlan) är ett halvblekt och glåmigt ansikte som jag inte vill kännas vid. Det är väl inte jag? Det måste vara en en poster från Apoteket, den gör nog reklam för vitaminer. Så tänker jag!

Men om vi nu för en sekund ponerar att det verkligen är jag…? Då tar jag fram det stora artilleriet. Jag börjar med kornpeeling. Jag har en peeling med rundade plastkorn från Living Dimension, deras Pearl-serie, som jag använder då och då. Någon som känner till märket? Jag köpte det i Österrike förra sommaren och är riktigt imponerad. Anyway, kornpeeling + lätt massage i några minuter, jag gissar på 3-4 minuter. Skölj av med ljummet vatten.

Efter det tar jag fram min enzympeeling, i mitt fall är det Exfoliating Enzyme från Nimue. (efter Robban och Elliot är den här peelingen min stora kärlek.) Peelingen masserar jag kraftfullt med hjälp av lite varm vatten i en 5 minuter, kanske? Sköljer av med ljummet vatten.

Nu har jag lagt på en ”askungemask” från MD Formulations som heter Vitaplus Illuminating Masque, den tänker jag sova med!

Imorgon, vill jag vara helt frisk, kry och se ut som en filmstjärna på röda matten, okej?

Jag tar till den SOS-behandlingen när jag känner mig ”sjukhus-blek” och behöver tillpiffning.

Idag läste jag på Renee Rouleau’s blogg att hon rekommenderar en liknande hemmabehandling som kur, i hela SJU dagar! Min första tanke att det är lite överbehandling och att huden kommer bli irriterad av all stimulans. Men jag ska prova! Jag har inte hennes produkter, men tänkte att jag kör på de jag har hemma, så får vi se om jag får fram någon hollywood-shine, röda-mattan-lyster, för de ser väl ut så på riktigt?

 

 

