Taggar

,

Jag provade tidigare en peelingkur på sju dagar. Den gick över förväntan även om jag inte rekommenderar någon att köra den ofta, inte ens ibland, mer sällan, säg en till två gånger om året.

Resultatet av min peelingkur kan ni läsa här. Den fick inga magiska resultat, det hade jag ändå inte väntat mig.

Nu tänkte jag vända på det! Vad sägs om att inte peela? Jag håller annars en ganska bra rutin på peeling med en till två gånger i veckan och följer upp med fuktmask.

Om jag skulle översätta en 7-dagars peelingkur till att inte peela, kan det vara rimligt med en månad? Ja, vi säger en månad!

Jag peelade mig senast i söndags, det var den 9 oktober. Så jag återkommer den 9 november med hur jag känner mig i huden. Nu väntar kallare tider, stramare ansikte och mer känslighet på grund utav lägre luftfuktighet, större temperaturförändringar ute VS inne. Vind, kyla och elakt regn i form av småspik kommer göra anspråk på mitt ansikte, men jag har min klimatkräm!

Jag återkommer i ärendet!