Etiketter

, , , , ,

Jag började med en peeling-fri zon för ungefär en vecka sedan. Tanken var att jag under en hel månad skulle ge avkall på allt vad peeling heter för att se hur huden blir och hur den kommer kännas.

Nu blir det framskjutet lite. Imorgon ska jag till Tipi hud & fot i Helsingborg och få diamantslipning av Tina. Lite hastigt och lustigt bestämt, men så får det bli. Tina tyckte dessutom att vi skulle dricka kaffe och fika, hur kunde jag då säga nej?

Jag kommer däremot, efter diamantslipningen, inte peela på hela 1.5 månader. Känner ni att det bli rättvis tid för att inte peela efter en sådan behandling? För min hud har jag de värsta tiden framför mig med låg luftfuktighet, kalla vindar och låga temperaturer. Med eller utan peeling är jag fnasig, vilket kommer göra min peeling-fria zon jobbigare (för mig) ju närmare kalla vintern vi kommer.

Imorgon eftermiddag hoppas jag ha lite bilder och information om just Tinas diamantslipning. Vad är det för något egentligen? Vad gör apparaten? Gör det ont? Snart berättar jag för er!

Tina säljer dessutom Ole Henriksens hudvårdsprodukter så jag kommer troligen både sniffa, klämma, känna och köpa produkter av henne imorgon.

Några frågor om Ole Henriksen? Ställ dem nu så tar jag med dem till Tina!

