Etiketter

, , , , , , ,

Idag har jag äntligen haft tid att besöka Tina som är hudterapeut på TiPi. För ett par månader sedan tog Tina in en apparat för hudslipning och jag är en nyfiken själ som vill prova!

En hudslipning utförs för att bli av med döda hudceller som slutat ge lyster, öka cellförnyelsen och stimulera cirkulationen (att huden syresätter sig, tillfär ny näring och rensar undan skräp i vävnaden) och huden kollagen.

Munstycken är försett med en skrovlig yta och vakuumsug som suger in smutsen till ett utbytbart filter. (Inget vacker syn efter en behandling, jag glömde dock ta kort!) Vakuumsuget hjälper också till att öka cirkulationen i huden.

Munstycket känns lite som sandpapper mot huden men Tina är säker på handen. På ”äpplekinderna” väljer Tina att avstå från att slipa eftersom jag har en del ytliga blodkärl där som inte bör ansträngas. I direkt anslutning till behandlingen blir huden ganska röd, detta lägger sig förvånansvärt fort!

Resultatet varierar givetvis mellan kunder med olika förutsättningar, men jag tror nog att alla känner sig både rena och lena efter en behandling. En diamantslipning kan också reducera fina linjer och missprydande ärr eller solskador. Din hud dess förutsättningar visar vad den behöver och hur tålig den är för att göra den här typen av behandling.

Det går att utföra diamantslipning som en kur och gå en gång i veckan. Annars kan den exempelvis bokas i samband med din vanliga ansiktsbehandling. Det kommer jag göra nästa gång!

Behandlingen finns i två varianter:
30 minuter: diamantslipning + ultaljud som slussar in aktiva ämnen från olja/serum. Pris just nu: 395:- (ord. pris: 545:-)
55 minuter: diamantslipning + ultraljud + ledlampsbehandling för maximal stimulering av hudens vävnader. Pris just nu: 595:- (ord. pris: 745:-)
Observera att dessa priser gäller hos Tina på TiPi hud och fot.

Tina arbetar annars med produkter från Ole Henriksen och jag kunde inte låta bli att köpa lite med mig hem! Rengöringen Apricot cleanser har jag saknat länge, den är krämig, doftar gudomligt och rengör huden snällt med effektivt. Jag köpte även Truth serum collagen booster, jag tyckte det passade bra nu när jag precis gjort en hudslipning. Huden behöver alltid lite extra skydd från C-vitamin som skyddar våra celler. Nu ångrar jag dock att jag inte köpte Nurture Me också, men jag får helt göra ett återbesök!

Efter en sådan här behandling uppmanar jag till flitigt användande av UV-skydd för att inte skada de nya fräscha hudcellerna som nu ligger överst.

Behandlingen kan utföras på ansikte, hals, dekoltage och händer. Säg till vid bokningen vad som ska behandlas. Tina slipade handryggarna på mig idag också, det var stor skillnad på dem före och efter.

Tack fina Tina för en riktigt bra behandling och trevlig fikastund!

Bilderna nedan visar salongen och apparaten som utför slipningen.

Detta bildspel kräver JavaScript.

NU inleder jag min peeling-fria zon! INGEN peeling förrän 30 november!

