Etiketter

, , , ,

Expressen har gjort ett litet test på tre olika fransserum. Jag har bara testat neuLash tidigare och fick oväntat resultat! Så långa fransar att jag fick klippa dem!

Jag testade neuLash i ungefär 6 månader. I början växte de lite ojämnt men det rättade till sig under resans gång. Min teori är att neuLash, (och kanske andra serum), endast kan påverka de fransar som är i tillväxtfas, (anagen fas), alltså de fransar som har levande och aktiva hårproducerande celler. När dessa kommer går över i vilosfas, (telogen fas), dör cellerna och du tappar din frans. Detta tror jag bidrar till att fransarna upplevs som ojämna.

Dessa serum gör att fransarna blir spänstigare, fler fransar kommer ut i tillväxtfas och ger ett tätare intryck och ger även fransarna en fin böj uppåt med fin spänstighet.

Jag använde även neuLash till brynen och det fungerar ypperligt. Däremot har olika tillverkare nu, inklusive neuLash, börjat leverera separata produkter för just brynen. Jag har inte testat någon av dessa ännu.

Här är länken till testet i Expressen: klicka här!

Jag köpte min neuLash hos Tina som är hudterapeut på TiPi i Helsingborg!

Detta bildspel kräver JavaScript.

