Etiketter

,

bild från Dermarome

Purely nourishing creme beskriv som djupt närande och ska göra huden fastare och mer elastisk, ge ökad lyster och förbättrad hudstruktur. (Dermarome)

Innehållet är som en frälsning för torr hud som behöver både fukt och näring. Ingredienserna är bl.a druvkärneolja, squalan, vitamin E och granatäppleolja. Givetvis innehåller den också Active Soil-complexet, precis som övriga produkter i samma serie från Bare Minerals. Active Soil-complexet är det finaste av det fina och jag tror det att det allra bästa är om ni läser här vad det är. Detta complex ska bidra till huden cellförnyelse, ger en kraftig antioxidant effekt och reducerar förstorade porer.

Min uppfattning efter en månads test: denna rika, lyxiga, krämiga creme dé la creme känns som sammet mot huden. När jag började använda den för en månad sen var huden inte riktigt redo för krämen. Nu när hösten kommit med kallare temperaturer och torrare luft har den varit riktigt bra mot huden.

I början använde jag den bara på natten och när jag vaknade på morgonen kändes huden bra återfuktad, något spänstigare men framförallt lugn. Och just ”lugn” är ett svårt ord att beskriva när det gäller hudvård, men ”utan irritation”, bara behaglig, lugn och jämn i strukturen. Nu menar jag inte att de fyller ut rynkor på något sätt, men huden känns mättad!

Doften, konsistensen, fluffigheten är som en lyxig efterrät huden borde skämmas bort med!

Finns det några minus med den här produkten? Svar ja: den kommer i en burk. Burkar är för mig big no no. Nu är vi dessutom två om produkten så spatlar är ett måste. Men det är mitt enda minus.

Bare Minerals hudvårdsprodukter finns att köpa på utvalda salonger och spa, samt ett par webshopar. Just denna kommer från Skincity.se och kostar där 489kr.

