Etiketter

, , , ,

Bild från The Body Shops hemsida.

För några dagar sedan var jag inne på The Body Shop och botaniserade. Det är sällan jag har tid att verkligen se om omkring utan att känna mig stressad. Jag var egentligen ute efter en bodymist i serien Deep Sleep, men fastnade i stället för den där oljan.

Det är ingen hemlighet att vår son sover dåligt om nätterna. Varje natt vaknar han och kommer in till oss. Han blir fyra i december och mina mörka ringar runt ögonen bara mörkare.

Första kvällen fick han några droppar av oljan i sitt badvatten – sov hela natten! Andra kvällen fick han några droppar när jag masserade ryggen på honom – sov hela natten! Vågar jag hoppas på en tredje natt med ostörd sömn?

Oljan innehåller mjukgörande oljor från mandel, sesam och jojoba. Dofterna kommer från lavendel och kamomill, mina två favoritdofter till massage. Det finns ingen mer avkopplande kombination än just dessa två.

Priset ligger på 125kr för 100ml och den känns dryg. Dofterna är ganska kraftiga och kan blandas ut med annan neutral olja, gäller både till bad och massage.

