Etiketter

, , ,

I dagarna lanserade Skincity.se en ny avdelning på sin hemsida, Skincare on recipe. I stora drag betyder det att efter en hudanalys från deras hudterapeut får du tillgång till märken som tex Excuviance.

Jag har handlat av Skincity.se tidigare, men då varit klar över vad jag ville ha eller behövde. Nu har jag inte provat Excuviance tidigare, eller deras tjänst som ger en hudanalys via e-post, så jag tyckte det var en kul idé!

Testet som skickas in via ett formulär på hemsidan hittar du här och det tar inte lång tid alls. Frågorna är enkla tex hur du generellt upplever din hy; torr, fet eller blandad? Vidare får man ange om huden är känslig, har akne, eksem, pigmenteringar eller liknande och i sista frågan anger man vilken effekt man önskar uppnå genom hudvården.

Det finns även möjlighet att ladda upp en bild på sitt ansikte eller just det parti man undrar över. Detta är frivilligt men kan underlätta vid analysen. Utifrån vad du angett i formuläret får du sedan svar via e-post på produkter som kan passa just dig!

Det finns en ruta där du kan skriva fritt om du tex är allergisk mot något. Här valde jag att nämna bl.a att det var just Excuviance som jag var intresserad av.

På det stora hela tycker jag det är ett snabbt och smidigt sätt att få tips om produkter anpassade efter din hudtyp eller särskilt tillstånd i huden, och det lovas svar inom 24h, mitt svar kom mycket tidigare än så. Givetvis finns det perioder med hög och låg belastning som påverkar svarstiden.

Det enda jag reagerade på i formuläret är att man bara får fylla i tre alternativ i två av frågorna, vilket är helt okej, men jag skulle vilja att det stod skrivet på sidan.

När ni nu ändå tar er in för att registrera er och skicka iväg ert formulär till hudanalys, kan ni passa på att kika in i deras julavdelning! Oj, vilka fina paket jag hittade bl.a från Kalahari, Ole Henrsiksen och Murad!

 

 

