Taggar

, , ,

”Jag har finning hy med pormaskar och kvisslor (men inte så jättemycket längre) men samtidigt är min hud torr.. Jag vill inte ha för feta krämer så mina finnar och pormaskar blir värre, vill ju helst bli av med dem men vill inte vara torr för det är inte fint heller..”

Jag vet inte vad du har för produkter hemma, (märke och för vilken hudtyp). Jag utgår bara från den information jag fått av dig. Börja med det problem som ligger ytterst, torrheten. Den kan bidra att du får pormaskar och och kvisslor, de ”fastnar” under ytan. Rengör försiktigt morgon och kväll och använd en kräm med mycket fukt.

Peela försiktigt en gång i veckan för att städa undan döda hudceller som kan täppa till porernas utförsgångar. En mild peeling har antingen runda korn eller inga korn alls, då används enzymer eller syror som löser upp hudens bindingar och avlägsnar de döda hudcellerna. Var alltid försiktigt med peeling, massera med lätta fingrar över ansiktet, det ska inte skrubbas!

Om du använder makeup är det bra att ibland gå över etuier och penslar, torka etuier och tvätta penslar för bästa hygien.

Pormaskar och kvisslor utvecklas över en längre tid och behöver få tid på sig att läka. En ny hudvårdsrutin behöver några månader innan man kan göra en utvärdering och gå vidare.

Hör gärna av dig igen om du har frågor! Om du inte vill skriva här på bloggen kan du mejla mig direkt på skincarebymalinr [a] gmail.com