Etiketter

, ,

För mig är Nouba lite nostalgi. Jag minns att Nouba fanns tidgare (kanske igen/fortfarande?) på Åhléns skönhet och jag botaniserade bland skrikiga färger på ögonskuggor och nagellack. Jag minns särskilt ett skimrande turkos/teal nagellack som ALDRIG torkade, ändå kunde jag inte låta bli att lacka med det. Enbart för färgens skull!

Nu är jag mer en foundation och ögonskuggsnörd än lacknörd och jag hittar några spännande produkter när jag kikar på Apotekets hemsida.

En flytande foundation vid namn Staminal foundation och är en lätt foundation med ljusreflekterande pigment som kan ge en illusion om jämnare hudton och verka utslätande av fina linjer. Enligt rekommendation från Noubas makeupartist ska en foundation inte appliceras nedanför haklinjen eftersom man generellt har olika nyanser i huden på ansiktet VS halsen. Jag kanske inte applicerar mycket foundation på halsen eller dekolltaget, men jag drar definitivt ut den på halsen ner mot dekolltaget. Hur gör ni?

Jag hittade även paletter om fyra skuggor och singelskuggor som ser fina ut i färgerna. Skuggorna bjuder på både klassiska färger till mer färgstarka och skrikiga kulörer – så som jag minns dem!

