Etiketter

,

Har ni börjat fundera på julklappar än? Inte jag. Jag handlar av tradition mina julklappar den 23 december. Jag och  min pappa 😉

Men för er som är ute i god tid… Vad är väl mer trevligt än ett kit hudvård? Nu är jag hudvårdsnörd, men jag tycker det vore omtänksamt om någon gav bort bra produkter i julklapp!

Idag vill jag tipsa om Nimue’s startkit med produkter som räcker gott och väl 2-3 månader. Produkterna är mycket dryga och ska inte överdoseras, då blir dem väldigt dyrt att köpa. Det jag uppskattar mest med Nimue är att produkterna verkar för en sundare hud som får igång sina naturliga funktioner och lär sig fungera optimalt. Utan vårt yttersta försvar, huden, blir vi känsliga för ex bakterier och virus. Skydda huden!

Nimue’s hudklassificeringar är miljöbelastad, pigmenteringar, problemhud, interaktiv (känslig), och varje kit innehåller fyra produkter som ska hjälpa till att balansera huden beroende på vilket ”problem” du upplever.

Miljöbelastad – här hamnar de flesta kunder. Passar normal, torr och även fet som inte har akne. Rengöring, ansiktsvatten, dagkräm och nattkräm. Här handlar det om att vårda det som är bra, ta hand om det som behöver läkas, och få en friskare hud.

Pigmenteringar – hud som har fått pigmenteringar från ex kraftig solning kan få en jämnare hudton med hjälp av aktiva produkter som dämpar melaninproduktionen i huden. (melanin=pigment). Rengöring, ansiktsvatten, dag- och nattkräm med olika mängd aktiva ingredienser för att dämpa oönskade pigmenteringar.

Problemhud – fet hud, pormaskar och akne. Rengöring, ansiktsvatten, kräm och SPF 20. Krämen hjälper till att dämpa och läka inflammationer och mattar ner fet hud. En aktiv akne ska alltid har SPF oavsett årstid för att skydda inflammationerna, annars kan oönskade pimenteringar uppstå.

Interaktiv hud – det här kitet är för de allra känsligaste av hudtyper. Hud som av någon anledning är ur balans. Detta kan bero på en sjukdom, såsom rocacea, eksem eller liknande, medicinering, överbehandling med fel produkter eller en medfödd känslighet. Produkterna är milda, läkande, snälla och återuppbyggande med mycket fukt.

Dessa kit kostar mellan 900-1400kr beroende på kit. Nimue säljs via återförsäljare på salonger och spa. Kika in på www.nimue.se för att hitta en salong nära dig!

