Taggar

Om jag fick önska mig något riktigt fint vore det att min kusin och hennes man kom hem från Kanada över jul. Nu vet jag att det kanske inte riktigt blir så i år, men önska kan jag! Och för mig vore det riktig jul om vi alla firade tillsammans.

Men om vi ska gå över till upplevelser att önska sig i juletid…

1. Klippa och slinga håret. I december blir det fyra månader sen sist, det kan vara dags!
2. Ansiktsbehandling och färgning av fransar och bryn. Vem vill inte känna sig lite extra fin till jul?
Dessa två tänkte jag kombinera på en salong här i byn, nämligen Harmoni Hår & Hudvård.
3. En heldag på spa, jag kan tänka mig Asia spa i Varberg för det är stort, erbjuder många upplevelser i vatten, bastu och vila. På Asia behöver man inte ens boka behandling, för hela spaupplevelsen ger total avslappning!

Om vi ska prata materiella ting.. sådant som en hud och skönhetsnörd går igång på!

Världens bästa rengöring heter Cleansing gel och kommer från Nimue. Innehåller bla AHA-syror som milt men effektivt tar bort makeup och rengör huden. Finns även som refill! Bild från http://www.nimueskin.com

Lash Recovery Serum från Priori ska ge tätare och längre fransar på bara två veckor. Jag tycker det låter otroligt, men är villig att prova. Som min fransar ser ut nu, behöver de alla hjälp de kan få! Bild från http://www.dermarome.se .

Pretty Amazing Lipcolors från Bare Minerals kommer i åtta intensiva och krämiga färger som enligt uttalanden ska vara just: Pretty Amazing! Bild från http://www.dermarome.se.

Wave Maker Proffessional från Björn Axén. Tänk om detta enormt tjocka hårsvall kunde få Hollywood-lockar? Bild från Björn Axén

Vidare har jag nog närmare hundra andra ting jag kan tänka mig, allt från ansiktsvatten från Dermalogica, Bare Minerals omtalade nattvård, foundation från Idun, schampoo och balsam från LUSH, Bb cream, primer från Lumene.. Ni förstår säkert att listan kan göras hur lång som helst!

Hur ser er önskelista ut?