Taggar

, ,

Tyska Art Deco sparar sällan på glittret och de nya glamour-produkterna verkligen svämmar över av glitter och glamour! Färgerna har både mycket pigment och skimmer, de ser nästan metalliska ut.
Jag gillar Art Deco’s traditionella makeup med magnetskuggorna som kan fästas i små etuier eller bara ligga löst i lådan, som hemma hos mig. Skuggorna är små och det känns inte som man köper en jättestor ögonskugga som sedan bara samlar damm.

Från kollektionen Forever Glam har jag köpt två skuggor och två eyeliners. Jag kunde helt enkelt inte välja..

Det är med delad glädje jag skriver om dem. Även om skuggorna är supersnygga på locket, så är de väldigt strössliga. Jag hade ögonskugga i hela ansiktet. Nu löser jag det med en bit tejp som tar bort det, men ändå. Jag gillar inte ögonskuggsströssel helt enkelt.

Deras Glam Stars Liqiud Eyeliner är av typen med en smal pensel. Jag dissade för ett tag sedan e.l.f’s eyeliner som la sig i vallar på locket och inte gjorde en snygg linje. Tyvärr är det samma sak med eyelinern anttracite, (gråsvart med mycket skimmer). Den är mycket svår att få en snygg linje av, men har en fantastisk färg om man istället vill ”måla ut” den, och jag ska hur jag kan använda den istället. Den andra av två liners som jag köpte, silver, är kanske inte tänkt som eyeliner, eftersom den bara är glittrig. Den ger ett gudomligt frostigt, vintrigt och glammigt utseende. Älskar den redan!

Som vanligt är mina bilder långt från sanningen och jag önskar mig mer talang när det gäller fotografering! Kameran är den Nikon D50 så den kan jag väl inte skylla på?