Etiketter

, , , ,

För ett par månader sedan var jag inne på The Body Shop för att uppdatera mig i deras sortiment. Inte ofta jag hinner bara gå och dra benen efter mig för att pela i produkthyllor!

Inför vintern visste jag att jag behövde ett serum under dagkrämen. Jag tappar alltid fukt vintertid och det skadar inte att hjälpa naturen lite på traven. Serum finns hos de flesta hudvårdsmärken och i alla prisklasser. Jag tycker att The Body Shop erbjuder ett brett sortiment till bra pris.

Bild från The Body Shop. Editerad av mig.

Extra fukt finns i serien Vitamin E och erbjuder allt från rengöring, krämer och mask.  Jag köpte med mig serumet Vitamin E Moisture Serum och detta har jag använt dagtid under kräm i nästan två månader. Serumet skyddar med vitamin E, ger och bevarar fukt under hela dagen. Doften är mycket mild och inget som stör.

Konsistensen är lätt geléaktig och känns lätt på huden, som ett glas vatten! Den innehåller bland annat vetegroddsolja, som är naturligt rik på E-vitamin, honung och extrakt från ärtväxten tara från Peru, en växt som lärt sig överleva i extrem torka. (källa The Body Shop)

Detta serum finns i pumpflaska (jiippi!!) som än så länge inte gått sönder (yay!) om 30ml och kostar 205kr.

