Etiketter

, , ,

När vinden viner runt knuten och det kännas kallt och rått ute är det skönt med ett varmt bad med kanske bubblor eller välgörande oljor.

Tänk bara på att varmt vatten är uttorkande, särskilt nu på vintern när luftfuktigheten omkring oss är lägre.

Ett optimalt bad är såpass varmt att du kan sätta dig ner direkt, och håller värmen i ungefär 15-20 minuter. Den temperaturen kan variera mellan 34-38 grader, beroende på hur du själv upplever värme mot kroppen.

Längre än 15-20 minuter är inte bra eftersom hudens celler sväller och börjar släppa från sig dess naturliga fukt.

Inte bra alls...

Idag stod jag i duschen alldeles för länge! Det blev både hårinpackning, rengöring och peeling för ansiktet och kroppsskrubb med vantar. Efteråt fick jag vackert smörja in mig för att ge kroppen lite extra fukt!

Det passade ju bra eftersom dagens lucka i The Body Shops julkalender innehöll en  reseförpackning av Moringa bodylotion. Och jag älskar den doften! Jag jobbar på ett spa med träningsanläggning och det är någon av de kvinnliga kunderna som använder just den här doften. Dör att komma ut till spaavdelningen passerar vi genom damernas omklädningsrum (eller herrarnas om vi skulle tycka det var roligare!) och det doftar gudomligt av moringa!

Jag har gjort ett tappert försök att ”måla på ett friskt ansikte” för att kunna köra ner till biblioteket men insåg snabbt att jag kommer snyta bort det ganska snart :/

 

