Etiketter

, , ,

Förra veckan snubblade jag över en sida på Facebook, den handlade om DermaQuest och de hade en tävling på sin hemsida. Tävlingen gick ut på att man skulle ge sitt bästa tips för vinterhud och jag skickade in ett bidrag.

Mitt tips för torr och fnasig vinterhud är både snällare och kraftigare produkter, jag förklarar:

Snällare produkter när det gäller rengöring; prova krämiga renöringar som inte löddrar eller kanske ren olja för att lösa upp smuts och makeup.

Kraftigare produkter är tex en fetare dagkräm, ett serum eller olja/mask som går att sova med.

Bara för att skämma bort huden lite extra nu när det är kallt och blåser!

Priset i den här tävlingen var deras Rolls Royce-kräm Stem Cell 3D Complex. Krämen beskrivs som helt unik i sitt slag och ”är resultatet av mycket avancerad forskning innehåller ingredienser som ingen av oss stött på tidigare”.

Krämen innehåller bl.a stamceller, peptider, antioxidanter och extrakt av:
gardenia och edelwiess,
”skin brightening”-ingredienser som stamceller från bl.a en vattenväxt som hjälper till att reglera pigmentstörningar, återfuktar och motverkar ytterligare solskador.
gojibär och trädormbunke som verkar uppstramande
antioxidanter med stabil C-vitamin, stabiliserad E-vitamin
närande extrakt från laminara digitata (en brunalg) och extrakt från afrikansk björk.

Pris ute på marknaden: (håll i er nu!) 2700kr!

I mitt fina paket fanns även provpåsar av Advanced B5 Serum, en produkt som är fuktbevarande och kan hålla mer än 1000 gånger sin egen vikt. Collagen Activating Complex som ska ge huden naturlig och hälsosam lyster genom att den återskapar kollagen genom stimuleing av dermis.

Det ska bli jätteroligt att testa dessa produkter, framför allt krämen som är en fullsize på 29.6(?)ml och jag återkommer framöver med en närmare beskrivning om hur den upplevs!

