Etiketter

, , , , ,

Summan av 2011

I januari inleder jag den sista av fyra terminer till hudterapeut. Mycket praktik, examensarbete, ångest, stress, psoriasis, praktiska prov i alla behandlingar och slutligen (ÄNTLIGEN!) examen i maj.

I samband med min examen till hudterapeut startade jag den här bloggen som kom att handla om just hudvård, både behandlingar och produkter, en del makeup och mina nära och kära. Jag har fått otroligt bra respons på bloggen och det är jag mycket tacksam över!

Över sommaren jobbade jag jäääättemycket på Hotell Erikslund Hälsa & Spa, här snackar vi världens roligaste arbetsgäng!

I höstas började jag blogga för hudterapeuternas självklara branschorganisation SHR och den bloggen hittar du här: Öppnas i nytt fönster! Det har varit jätteroligt att vara med från början och jag ser fram emot ett nytt år med SHR-bloggen.. som kanske bjuder på en del överraskningar? 😉

Vår fina son Elliot har fyllt fyra i december, julen svischade förbi utan att jag hann fundera och reflektera. Saknar min kusin Jenny och hennes man Ron som bor i Kanada, allra mest vid den här tiden på året.

Vad önskar jag mig inför 2012?

Mest av allt vill jag kunna delta vid Hud och kosmetikmässan i Stockholm i mars. Rent ekonomiskt ser det kanske inte så ljust ut. Alls faktiskt. Men så länge det finnas hopp…? Någon som ska köra norrut för denna mässa? Vet en container som man kan bo i? Företrädesvis i Nacka 🙂

Jag vill hitta spännande produkter, nya (för mig) behandlingar, arbeta som hudterapeut, gå på föreläsningar, möta likasinnade nördar..

Kan jag få en stabil hälsa? Inga fler förkylningar, tack!

Vad önskar ni er inför det nya året?

