Etiketter

, , , , , ,

Ooh where to begin?

Årets rengöring får bli en renässans: UltraCalming cleanser från Dermalogica. Torr vinterhud som blir röd och fnasig lugnas och läker snällare med milda produkter.

Årets ansiktsvatten: ooh the list.. jag är lite av en knarkare när det gäller ansiktsvatten och kan göra den här listan precis hur lång som helst! Men det som har dominerat under förra vintern var Nimues Conditioner och nu i höst har det varit Dermalogicas Multi-Active Toner.

Årets peeling för ansiktet: Nimue Exfoliating Enzyme. Jag säger det om och om igen, it rules! Den börjar få en konkurrent, nämligen Dermalogicas Daily Microfoliant, men jag återkommer om det längre fram!

Årets dagkräm: att bara få välja en känns som en straff.. Jag säger pass och återkommer kanske inom den närmsta framtiden!

Årets nattkräm: är Acquizhens Nurturing Night Cream. Så rik, krämig och mumsig för torr hud som behöver en kick!

Årets ansiktsmask: min favorit är egentligen Colloidal Maque från Dermalogica, men eftersom den endast säljs till salonger har jag haft lite svårt att hitta en som är lika återfuktande och svalkande. Någon som har tips på superåterfuktande och svalkande gelémask?

Årets solskydd: för dagar då jag inte vistas utomhus eller ens ser dagsljus eller solljus använder jag bara min Element Barrier från Nimue. När jag ska vara i solen blir det svårare eftersom jag bränner mig med och utan solskydd, bara mer eller mindre. Solens strålar blir bara starkare och starkare och min hud bara mer känslig för varje år som går. Solskydd för dagar i solen är minst SPF30 och i år har jag provat en budgetvariant från LdB, funkade dåligt. Och jag hade en ”rest” av Decléors Protective Snti Wrinkle Cream SPF 30, fungerade bättre, men blev lite väl oljig i ansiktet.

Årets foundation: min hud har verkligen förändrats (till det sämre) det senaste året. I år har jag provat bare Minerals, The Body Shop mineral (lös) och en flytande från Lumene. Det lutar åt Lumenes foundation och att jag ”dammar över” med mineralfoundation från The Body Shop. The Body Shops är också jättefin och passar mig framför allt i färgen, men ger inte tillräckligt med täckning.

Årets rouge/blusher: är definitivt från Jane Iredale! Jag gillar både Barely There och Parfait!

Årets ögonskugga: igen – Jane Iredale! Jag ÄLSKAR när mineralskuggor är pressade! Det finns många mineralmärke med lösa skuggor och visst är färgerna och pigmenten ofta fantastiska, men jag tycker de är svåra att ”dosera”. Jane’s pressade is the shit så att säga. Mina favoriter har blivit en grå Crushed Ice och en ljust lila som heter Platinum. Och de är så fina tillsammans!

Årets ögonprimer: Art Deco Eye Shadow Base, lite av en renässans den här med faktiskt! Enda minus är att det är en liten pytteburk och ni vet vad jag tycker om burkar?

Årets maskara: alltså.. jakten på den perfekta maskaran till fisiga, tunna och spretiga fransar goes on! Har inte blivit imponerad alls i år!

Minns ni något särskilt från året som gått? Hittat nya favoriter eller de gamla består?

