Etiketter

, , , , , ,

Idag måste jag tipsa om en trevlig grön blogg som heter Naturligt Snygg. Hannah ger oss tre tips om hur vi kan se yngre ut. Och det kan låta fåfängt, men hennes tips är hur enkla som helst.

En jämnare hudton kan ge ett yngre utseende. Använd foundation för att "jämna ut" ex pigmenteringar eller ytliga kärl.

De flesta av oss som tagit sig över 30-strecket har nog märkt att huden faktiskt förändrats lite. Kanske inga drastiska förändringar, men kan ha fått en och annan pigmentering, några ytliga kärl, rynkor mellan brynen, fina linjer kring ögonen och huden känns inte lika fyllig längre som när man var 17. Det är små detaljer som vi ofta kanske bara själva ser.

Jag är själv där! I höst fyller jag magiska 35 år, det är knappt att jag själv tror på det. Har tiden verkligen gått så fort? Och vad hände med åren som försvann? Försvann de åren ner i Bermuda-triangeln tillsammans med borttappade nycklar och sol-glajjor?

Jag ser mig i spegeln och ser givetvis förändringarna. Kärlen på kinderna som aldrig försvinner, pigmentering under ena ögat, linjer runt ögon och mellan brynen, läpparna har inte samma pout eller fyllighet längre. Givetvis har man bättre och sämre dagar. Ibland när jag dessa ålderstecken kan jag bli rent ut sagt förbannad och tänka att de kunde ju väntat 10 år till, eller hur? Andra dagar bekommer de inte mig alls, vad ska jag göra åt det?

Jag läste idag också ett inlägg hos Kicki på Daisy Beauty om just hudföryngringsmetoder av olika slag, apparater och injektioner. Och även om det inte skrämmer mig det minsta, visst det där kommer göra ont, det begriper vem som helst. Men jag är inte jättesugen på prislappen. Varken på apparater eller sprutor för jag vet så väl att det är ingen engångsbehandling. Det är något som man kommer få underhålla med jämna mellanrum. Nya ”defekter” dyker upp som man vill behandla, injektioner måste fyllas på.. Utöver detta en bra hudvårdsrutin och ansiktsbehandlingar.

Idag myntar jag ett nytt uttryck, och jag ska minnas det. I alla fall idag.

Face the truth and embrace your age. Kan vi komma ihåg det, om så bara för idag?

PS Mitt bästa antiage-tips stavas S-L-U-T-A R-Ö-K-A och använd S-O-L-S-K-Y-D-D! Minst 20! Det ska innehålla både skydd mot UVA och UVB för att ge ett brett skydd för ditt ansikte, både mot åldrande och att du inte bränner dig.

