Etiketter

, , ,

De här solglajjorna köpte jag 1996. Jo, du läste rätt! På en semester i Italien hittade jag dessa Moschino som då kostade cirka 900kr. Idag måste de nästan ha antikvärde 😉
Eftersom jag är närsynt och måste ha slipade glas kan jag inte köpa en uppsjö av häftiga och billiga varianter och variera dem efter färg på kläder eller växla med humöret.
Linser har jag fått inse att det inte är något för mig, under en period på 15 år har jag provat linser av olika modeller och varaktighet. Ögonen vill inte. Så är det bara.
Så… Här är mina trogna följeslagare, mycket skavda, något repade, plasten har hårdnat genom åren och blivit stela och oformbara. Det gör att de är lite sneda och inte går att firma om.
Men vi kan aldrig skiljas åt!

20120302-112106.jpg

20120302-112116.jpg

20120302-112128.jpg
Använd solglasögon för att skydda ögonen och området runt ögat. Det är faktiskt möjligt att få malignt melanom i ögonen och om jag minns rätt går det inte att operera. Dessutom, ju mer du kisar, desto kraftigare rynkor får du runt ögonpartiet.
Nu kikar den kraftiga vårsolen fram. Den är inte starkare nu, men vi är bra mycket vitare och känsligare efter vår vinterisolering. Idag använder jag Detmalogicas Solar defense booster SPF 30, Nimues Element barrier och mineralpuder.
Skydda din hud och bevara en god hudhälsa genom att använda UV-skydd, året om.

