Taggar

,

Fakta: Footner är en hemma behandling för att få fina fötter. Förpackningen innehåller två plastsocker med behandlande gelé i. Fötterna kan innan behandling mjukas upp i lite varmt vatten och eventuellt smörja in ex ovansidan av foten som kanske inte behöver behandlas för förhårdnader.

Jag hade inte fötterna i vatten innan och jag smorde inte heller in dem med ex vaselin som det står på förpackningen.

Intryck: luktar både starkt och illa, blir yr och illamående, härdar ut i 50 minuter. Ingrediensen alkohol denat står som andra ingrediens i listan och indikerar att den innehåller ex mer alkohol än mjölksyra (som är peelande). Jag kanske blev full genom fötterna?
Gelén sticker lite, vilket är helt normalt enligt förpackningen.

Behandling in progress

Köpa: nej tack. Jag vill hellre boka en pedikyr. Jag mår fortfarande illa. Jag hoppas dock att den har fungerat och att mitt ”vill man vara fin får man lida pin” inte varit förgäves. Jag återkommer om ett par veckor när jag fjällat färdigt!

Pris: 239:- på de flesta apotekskedjor. Väl värt pengarna om det fungerar.

Har ni testat Footner eller någon liknande produkt? Vad tyckte ni?