Etiketter

, ,

Finishing powder - Flawless silk från Lily Lolo

Här är en produkt som jag vänt och vridit på länge nu. Det var kärlek vid första ögonkastet och ett puder som jag kommer att köpa när den här tar slut.

Det handlar om Flawless Silk från Lily Lolo som jag vann i TotalBeauty’s julkalender. Pudret är fint och ultralätt i för att fixera makeup, ge fin lyster och finish. Kanske är det att överdriva lite, men det känns som om huden blir lite magisk av detta puder.

Pudret sägs också minska fina linjer och kvisslor. Jag kan inte hålla med till 100%, men man är kanske sin egen största ovän, och de linjer som jag ser i ansiktet är kanske osynliga för andra?

Oavsett har det blivit en kär vän och kommer att fortsätta få finnas i min makeuplåda.

Andra fördelar: oljefri och passar alla hudtyper, veganvänlig och har en stängbar sil för att undvika onödigt spill.

Pris: c:a 250kr och finns hos utvalda nätbutiker, salonger och kommer att lanseras på Apoteksgruppens butiker under april månad.

