Etiketter

, , ,

AKRÄM kommer i en väldigt anspråkslös tub, men ”don’t judge the book by its cover”. AKRÄM är en enkel kräm med få men bra ingredienser. Sheasmör, rapsolja och jojobaolja skyddar, lugnar och ger mycket fukt. Krämen innehåller också A-vitamin som ska hjälpa cellförnyelsen. Produkten är fri från parfym (och doftar just bara ”kräm”), och parabener. För dig med torr och känslig hud kan denna kräm bidra till att lindra de besvären.

Under vinterhalvåret får huden i ansiktet och på händerna lite extra stryk av hårt väder och vind och våra fötter blir torra av tjocka varma skor och golvvärme.

Jag har testat krämen på torra händer i några veckor och den känns riktigt skön. Vintern har definitivt bidragit till att huden känns torr och skör, och arbetet som hudterapeut där man är mycket i vatten och använder handsprit har inte hjälpt till.

Nu när jag är klar med min Footner-kur har jag tänkt dränka dem i AKRÄM, de kan definitivt behöva lite love när huden är ny och fräsch!

AKRÄM som produceras av norska Apoteksproduksjon har länge hjälpt våra vänner i väst men finns nu också på apotek i Sverige. Tuben innehåller 75ml och rekommenderat pris är 99kr. Krämen är kanske inget mirakel, men klart fungerande och enligt mig ett riktigt fynd!

