Etiketter

, , , , ,

Serien Chocomania från The Body Shop

Lite lagom till Alla Hjärtans Dag släppte The Body Shop en chokladserie innehållande bl.a shower cream, body lotion, skrubb och klassiska body butter.

I serien har jag provat Chocomania Body Scrub som mest påminner om smet till kladdkaka och känns som kladdkaka och doftar kladdkaka. Min är helt slut och jag saknar den! Det är en ordentlig sockerskrubb med mycket kakasmör som gör huden sammetslen. Faktum är att efter skrubben har jag inte ens behövt smörja in mig. Skrubben är något jag definitivt kommer att sakna!

Jag har även testat body lotion i samma serie. Det är en krämig body lotion som lätt går in i huden och gör den mjuk och återfuktad. Doften av choklad känns till en början riktigt bra, men övergår till att kännas lite syntetisk. Ni vet, ”lite too much”-känslan. Men effekten av den just som body lotion är mer än godkänd! Näst intill fantastisk.

Har du testat något ur serien Chocomania?

