Etiketter

, , ,

Via Garnier på Facebook fick jag möjlighet att testa deras version av BB Cream. Jag har testat från och till under någon månad nu och tänkte delge er mina tankar om produkten.

BB Cream kan ha varit år 2011 största kräm-hype och jag som inte hängde på då ligger lite på efterkälken! BB står ”blemish balm” och ska förbättra hudens struktur och välmående. Den ska återfukta, skydda, täcka blemmor och ojämnheter och pimenteringar. Det låter som ren magi. Och det är svårt att övertyga mig 😉

Jag har provat den här krämen på enbart rengjord hud, över fuktkräm, tillsammans med mineralpuder och fixeringspuder. Resultatet är ändå detsamma. Jag gillar inte känslan. För det första har jag provat versionen som heter Light, och den är allt annat än just light. Den är mycket beige, jag ser ut som det är augusti och solen varit framme oavbrutet i två månader. Krämen ger förvisso illusionen av en jämn yta, (i fel färg), och det ser lite blankt ut. Det känns flottigt.

Jag fick tipset av Helena som har bloggen LipGloss Bitch att ta mindre av produkten och jag har provat det. Jag har även provat att applicera den med en flat top kabuki från gloMinerals, men jag blir inte nöjd. Om man dessutom tar mindre av produkten, blir den inte lika täckande som jag önskar.

Som sagt jag har svårt att hitta rätt användningsområde för den. Bäst resultat har jag fått när jag blandat den med Nimues SPF20 och fått en ganska fin färg och sedan fixerat med mineralpuder ovanpå. Då har den faktiskt sett ganska bra ut.

Jag tror det är till att överdriva lite om man kallar den just BB Cream, mycket magi är det inte. Den fungerar som en färgad dagkräm, om man är mycket sparsam med den. Dessutom lägger den sig i rynkor och förstorar dem, inget man vill ha hjälp med direkt 😉

Köpa igen? Tror inte det. Det är en skön färgad dagkräm, men inte mer.

