Taggar

, , ,

20130204-150846.jpg

Colour Crush från TheBodyShop

Colour Crush innehåller hela 30 nya nyanser, 7 matta och 23 skimriga. Färgerna varierar från ljusa pasteller till färgstarka kulörer och går att matcha till all oändlighet, vardag som fest! De kan användas med torr pensel för lättare intryck, eller en fuktad pensel för att få starkare färger.

En mix av pigment från Italien och Comminuty Fair Trade-producerade ingredienser som kokosnötolja, sesamfröolja och honung har skapat dessa ögonskuggor som är 100% Curelty Free.

Förpackningarna är enkla, i återvinningsbar plast, och visar kulörerna fint genom det genomskinliga locket.

Jag har fått hem fem nyanser att testa och de är starka i färgerna! Första intrycket är att de är kraftigt pigmenterade, men samtidigt behöver en bra primer för att hålla dem på plats. När jag testade dem snabbt på armen kunde jag sedan bara torka av dem med en handduk. Jag hade velat att de skulle sitta lite bättre, (utan primer alltså.)

Följande bilder kommer från TheBodyShop:

BOYFRIEND JEANS_INCREPJ223

Ljust blå ”Boyfriend Jeans” påminner mig starkt om en liknande skugga jag hade mitten på 80-talet. So right on, just nu!

BERRY CHEEKY_INCREPJ209

Färgen på den här bilden känns något missvisande, alldeles för lila. Oavsett tror jag att årets Melodifestival-hype Yohio hade blivit avundsjuk😉

GRAPE EXPECTATIONS_INCREPJ251

Tjusiga ”Grape Expectations” påminner om djupt blålila vindruvor. Jag kommer garanterat se ut som om jag fått en blåklocka, men vacker är den ändå!

SWEET PEA_INCREPJ298

En vårig grön nyans hittar vi i ”Sweet Pea” och påminner om gröna tulpanblad. Lääängta efter våren!

BLACKCURRANT AFFAIR_INCREPJ215

Vackra mörkt lila ”Blackcurrant Affair” hamnar nog i samma kategori som ”Grape Expectations”, vacker, men blir en blåklocka på mig!

Det här är bara fem av 30, och det finns många, många fler som är fina! Kika gärna in på ex. Moonlight Kiss, Caramel Flirt och Chat Up Lime!

Skuggorna ska enligt pressutskicket finnas hos TheBodyShop från den 24 januari.

20130204-160014.jpg

Ja, ni vet hur det är med dagsljus mitt i vintern😉