Taggar

, , , ,

mobil januari 2013 554

Uppifrån: Benefit Hello Flawless Oxygen Wow i nyansen Champagne, glominerals Protective Liquid Foundation Satin Finish II i nyansen Natural Light (neutral) och nederst Bobbi Brown Skin Foundation SPF 15 i nyansen 2 Sand.

mobil januari 2013 556

I ansiktet (där jag är något gulare än underarmen) passar Bobbi Browns foundation varje dag, det känns även som om det är den som anpassar sig bäst till hudens ton.
Glominerals är något för gul (jag hade ju stora förhoppningar) och denna foundation är dessutom också v-ä-l-d-i-g-t pigmenterad och något tjockare i konsistensen. Man får jobba lite snabbare helt enkelt.
Sist Benefit.. ja, ni ser hur den ser ut på armen, och även om jag skulle lägga den i ansiktet så skulle jag bjuda på ett och annat garv. Jag hade lite bråttom i somras när jag köpte den här och nyansen är både lite för mörk och lite för gul.

mobil januari 2013 557

Benefit finns hos Sephora som nyligen öppnat på ett par platser i Sverige. Priset vågar jag inte gissa på, jag köpte min i Tyskland och då var priset 35 euro.

mobil januari 2013 558

Jag älskar glo:s produkter och blev glad när Skincity.se tog in det i sitt sortiment. Om jag köper en ny kommer jag välja en ljusare nyans, troligtvis Natural fair. Denna foundation kommer jag fortsätta använda, men blanda upp den med dagkrämen för att få en ljusare nyans. Priset hos Skincity är 399:- och just nu 20% rabatt om man uppger koden GLO20 i kassan!

mobil januari 2013 559

Kärleken! Jag är osäker på var du kan köpa Bobbi Brown i Sverige, mitt svaga minne säger Åhléns City? Någon med mer info kan säkert rätta mig😉 Även denna kommer från Douglas i Tyskland och kostar där cirka 42 euro. Detta är nyansen 2 Sand.