Taggar

, , , ,

Absinthe Group Shot_INABSRJ001

En serie produkter för rena och fräscha händer. Hands up!

Nya handvårdserien Absinthe ska vara fuktighetsbevarande och uppfriskande enligt The Body Shop själva, och än så länge håller jag med. Framför allt gillar jag den rena känslan och att doften är uppfriskande neutral, utan typisk manlig eller kvinnlig doftton.

I tider med diverse förkylningar och den fruktade vinterkräksjukan, är handhygien av yttersta vikt. Jag kan vara lite petig med handhygien, men om vi tar någon minut till att fundera över allt vi gör och rör på under en dag, då är min ”petighet” befogad. Dina nycklar, mobil, handväska, alla dörrhandtag och ljusknappar, tangentbord som man kanske delar med andra, kan alla bära på mumsigheter som man kanske inte vill ha med sig hem.

Purifying Hand Cream, en väldigt lätt handkräm som går lätt in i huden. För lätt just nu när jag är söndertvättad och sönderspritad efter vinterns kyla och sjukdomar här hemma. Men känns som en perfekt handkräm ”on the go”, den mindre tuben på 30ml passar fint i handväskan.
100ml 125kr, 30ml 60kr

Purifying Hand Wash, en väldigt fräsch rengöring för händerna. Jag har placerat min i köket! Perfekt inför matlagning. Jag har även sett att Fröken Rosa använder den till penseltvätt. Otippat, men genialt!
250ml 95kr (fantastiskt bra pris!)

Purifying Hand Gel, en liten flaska desificerande gel med samma fräscha doft som resten av serien. Även denna har jag placerat i köket, men skulle lika gärna kunna vara i handväskan. (Om jag inte redan hade en Pink Grapefruit, också från The Body Shop.)
60ml 50kr

Purifying Hand Butter, en något kraftigare kräm för händerna. Denna tar lite längre tid att absorberas, men är inte ”fet och kletig”, men kräver en liten stund för att sjunka in. Inte lika ”on the go” som handkrämen i tub, men myyyycket trevligare och gosigare till mina ledsna händer.
100ml 135kr