Taggar

, , , , ,

bmrednessremedy2Jag har under ett par veckor testat detta magiska lilla pulver. Det ser ut som en foundation, men är väldigt gult i nyansen. Produkten är laddad med bareMinerals ActiveSoil Complex som lugna och stärka huden. Ämnet utvinns ur obrukade jordar och ska magisk verkan på huden.

För någon som är väldigt röd i hela ansiktet kan den appliceras ”all over” med stora borsten och ge huden en något mer neutral hudton. För lokalbehandling kan den lilla borsten användas, ungefär som en concealerpensel, att man trycker in produkten på mindre områden.

Jag har mest använt produkten på natten, jag blir nämligen väldigt gul i ansiktet av den. Den ger direkt en optisk jämnare hudton och huden känns också lugnare när man vaknar på morgonen. På dagen har jag ibland blandat den med min fuktkräm för att göra den mindre gul.

Jag tycker om produktens funktion, men hade hellre önskat mig den integrerad i kräm eller serum, bara för enkelhetens skull. Jag har också haft svårt med kompinationen (dagtid) redness-remedy-dagkräm-solskydd-foundation. Det blir liksom bara en salig röra och jag vet inte om produkten ligger kvar där jag applicerade den. Därav att jag använt den på natten. Vilket fungerat väldigt bra.

Pris: 575kr för 5gram och lanseras nu i februari.