Etiketter

, , , ,

20130304-091618.jpg
Ett försök att lappa ihop den trasiga och stressade huden jag har just nu.

Eye Balm ska verka utslätande på den känsliga huden kring ögat. Balmen är ganska fast i konsistensen och smälter mellan fingertopparna. Känn med fingertopparna på benet runt ögat, just här ska den appliceras, inte närmare än så. Jag vet faktiskt inte vad den innehåller, det står inte på burken (?) och den köps utan extra emballage.
Pris: cirka 295:- för 10ml.

Face Balm Supplement ska passa torr och mogen hud, that’s me antar jag. Även denna är fast i konsistensen och smälter i kontakt med huden. På denna burk får det plats en INCI-lista och den säger bl.a. kallpressad jojobaolja, bivax, squalane från olivolja, samt olibanum, neroli och citrongräs som ska stärka huden och öka cellförnyelsen.
Pris: cirka 295:- för 50ml

Jag förväntar mig kanske inte underverk när jag vet att stressen kommer inifrån, men hoppas att huden kan se lite lugnare ut.

