Etiketter

, , , , , , ,

Vad räddar er en vårvintermorgon? Så satt jag här och funderade, vad piffar till huden när den bara är stressad, torr och ser glåmig ut? Vintermörker och brist på sol, till sist ser vi nästan genomskinliga ut.

Alla vet klart inte att min mamma nyligen gått bort. Väldigt hastigt och oväntat. Att sitta i torr sjukhusluft och konstant ha tårar rinnande längs kinderna gör inga underverk för huden. Att jag dessutom är gravid hjälper inte på något sätt. Alls.

Och när man mår som sämst spelar det nog ingen roll vilken concealer eller rouge man använder, för sorg, glåmighet och hormoner lyser igenom som om de vore gjorda av neonljus.

Trots detta har jag några favoriter som jämnar till hudtonen och ger lyster:

20130307-135635.jpg
Dagkräm från REN Skincare blandas med lite foundation från Bobbi Brown.
Sedan ”dammar” över ansiktet med Flawless Silk från Lily Lolo, ett finishing powder som fixerar foundation och ger lyster.
Vidare har jag en ögonskugga från Make Up Store. Tror minsann att jag fick den av Ann för många år sedan. Den är mörkt chockrosa-cerise med visst skimmer i. Jag har ALDRIG använt den som skugga, men som blush! Den blir så-fin-så-fin-såååå på kindbenen.
På fransarna provar jag just nu en vattenfast (pga många tårar) från Estée Lauder, min första mascara från det märket.
Läpparna får ett enkelt och fuktgivande lip gloss från IsaDora som är ganska transparent lila med skimmer i.

Hur gör ni för att pigga upp och ge mer lyster åt vintertrött hud?

