Taggar

, , , , , , ,

Vad skulle ni göra med obegränsade ekonomiska resurser? Nu menar jag sådant som ni vill skämma bort er själva med!

Min lista ser ut som följande, utan inbördes ordning. Däremot finns det sådant som jag behöver mer omgående än annat.

Ögonlaser – jag är nu så sjukt trött på att vara närsynt och behöva glasögon. Jag är dessutom född otroligt tankspridd att glasögonen sällan är där jag är. Uppenbarligen görs inte denna behandling på gravida, så jag har lite tid att spara några slantar.

Barnvagn – är kanske inget jag vill skämma bort mig med, men kommer bli nödvändigt framöver. Jag vet vad jag vill ha för barnvagn, Emmaljunga Edge Duo. Låter inte så svårt? Men den ska vara neutral i färgen, inga fula mönster, både liggvagn och sittvagn i bra skick (jag jagar begagnat), och inte ruinera oss. Men dessa kostar en slant, även begagnat.

Fixa barret – jag skäms kanske lite när jag säger att långt, tjockt, lättskött hår med självfall är bland det tråkigaste som finns. Det är även varmt, väldigt tungt att bära och när det passerat ”jag-borde-ha-klippt-mig-för-lite-mer-än-månad-sen” får jag ont i hårbotten. Här behövs en rejäl klippning och lite ljusa slingor på det. Vårfräsch i håret helt enkelt!

Behandlingar på salong – ta hand om mina fötter, fotmassage och nylackade tånaglar, (själv når jag inte så långt längre!). Färga fransarna och en lång avslappnande ansiktsmassage. Och någon borde försöka rädda mina naglar, de ser förfärliga ut just nu.

Utöver dessa små punkter på min önskelista kan tänka mig Balancing Cucumber Tonic från Ole Henriksen, en underbar mist att spraya över ansiktet, både efter rengöring och under dagen. En ny fuktmask, det lutar åt en ny Hydra Memory från [Comfort Zone], eller Skin Hydrating Masque från Dermalogica.

Diors nya BB Cream, Diorskin Nude BB Cream, verkar vara näst intill magi och borde, tillsammans med en primer och lite tur, få huden att se strålande ut!

En god kroppspeeling, tex Deep Cleansing Body Scrub från Möllevik. Härligt rivig av salt och krämig av olivolja och rik på vitaminer från tång. Vanligtvis behöver man ingen insmörjning efter just denna peeling, men för den lyxiga känslans skull kan jag tänka mig Decleors Relaxing Massage Balm. En fröjd för torr hud som behöver lite extra omvårdnad. Balmen innehåller så mycket godsaker att jag nästan vill bred den på en smörgås! (Eller?!)

Idag bara svamlar jag! Jag har en krävande vecka framför mig, där glukosbelastning hos barnmorskan faktiskt blir det roligaste. Jag försöker bara dra fokus från det tråkiga till sådant jag tycker mer om: hudvård, krämer och praktiska detaljer i vardagen!

Vad unnar du dig?