Taggar

, , , , , , ,

20130321-102142.jpg

Lackborttagning från Depend, den blå supersnabba varianten som jag använder tillsammans med gasväv, bästa någonsin! Tack till läraren Marit som lärde oss det.
I burken finns en miljövänligare variant, räkna med att det tar lite längre tid för lacket att lösas upp, men ett bra alternativ.

Rosa Second Nail från IsaDora använder jag som basklack. Vidare har vi fantastiska överlacket Seche Vite.

Myrraborsten använder jag tillsammans med en liten droppe väteperoxid från Refectocil. Antingen droppar du lite på varje nagelplatta, eller applicerar med myrraborsten, vänta ett par minuter och sen arbeta bort det med hjälp av borsten och en bomullsrondell med lite vatten på. Väteperoxiden luckrar upp om du har lite nagelbandsrester på plattan.

Eftersom jag ska lacka naglarna idag använder jag ingen olja. Annars är myrra, mandel och avocado bra oljor till nagelband och nagelplatta.

20130321-100825.jpg

Dessa två lack hittade jag till det fina priset av cirka 12kr styck på min lokala Ica här i byn. Grålila Color Club med skimmer i, samt knallrosa doftlacket från Sensinity. Någon som provat det?