Taggar

, , ,

20130321-120731.jpg

The Body Shop kallar sin nya BB Cream för hjälte och utlovar vackert fräsch hy på ett ögonblick.

20130321-120740.jpg

Krämen är något mörk i sin nyans, och smälter inte helt in med min ljusa hudton. Den är inte helt optimal för oss som är riktigt ljusa och jag skulle önska att den kom i fler nyanser.

The Body Shops nya BB Cream (finns en tidigare variant som jag inte testat) i serien Vitamin E innehåller vetegroddolja, en bra källa till just vitamin E. Krämen känns mjukgörande och ger fukt hela dagen, samt att vitamin E är känt för att verka lugnande och läkande.

Till ansiktet är krämen lite för mörk för mig, jag har ljusat upp den lite med ett pressat mineralpuder och det har känts bra. Ingen WOW-känsla, men den ser fräsch ut, ger lite lyster och till vardags när man inte orkar eller vill göra mer än bara smörja fejjan och sen gå ut – perfekt!

Däremot saknar jag solskydd! Jag har fått för mig att en BB Cream ”ska ha” solskydd, så det saknas här. Samtidigt finns det de som inte tål solskydd och har fortfarande möjlighet att välja The Body Shops version av BB Cream. Men rätt ska vara rätt, eller?

Pris: 195kr för 50ml. Lanseras 4 april – samtidigt som Cruelty Free-serien, det har ni väl inte missat?