Taggar

, , ,

bM_ReadyFound_DoubleComp_Stylized

För en tid sedan fick jag hem pressutskick av bareMinerals nya foundation i serien READY. Jag gjorde då en snabb recension (länk till mitt förra inlägg öppnas i nytt fönster) baserad på ett par dagars användning och jag tror minsann att jag står fast vid den! Och lite till!

I pressutskicket låter det som om denna foundation är lite av en ”fountain of youth” och det kanske är till att överdriva lite. Jag har ju trots allt mina rynkor kvar😉

I produkten finns:

  • bareMinerals egna SeaNutritive Minerals Komplex som utvinns ur alger och tång som ska vårda huden och förbättra hudstrukturen.
  • Kallpressad olja och nyponrosfrö som är rik på A+C-vitamin och ska reducera synliga tecken på hudens åldrande.
  • Mineralsinkaplsad humussyra (kan hjälpa till att hålla cellerna friska) och glycering behåller fukten i huden.

Produkten är fri från:

  • Parabener, syntetiska dofter, artificiella konserveringsmedel och talk.

Foundationen ger bra täckning och huden ser slätare och jämnare ut. Produkten innehåller också SPF 20 vilket gör den till en självklar följeslagare i väskan, bra att ha som touch-up under dagen! Faktum är att jag känner inte ens att jag ”bär” en foundation. Jag är annars väldigt känslig och kan reagera med både klåda och rodnad i huden, men huden känns bara lugn. 

Det enda som eventuellt kan ”störa lite” är att den fastnar i hud som flagar. Jag har fått erfara mycket yttorr hud i vinter och i perioder inte kunnat göra annat är acceptera ödleskinnet. Att just denna foundation fastnar är inget unikt, jag har provat mig fram bland pressade, flytande och lösa foundation och alla fastnar och ser otrevliga ut i ödleskinn.

Precision Face Brush som kom med utskicket är en gåva till din hud. Den är tät med mjuka hår som ger fantastisk känsla på huden och hjälper till att bygga upp en fin täckning. Den fungerar även med andra märkens foundation och väl värd en investering. I skrivandes stund har jag ingen prisuppgift på borsten, men om jag får svar så återkommer jag om det.

bareMinerals READY SPF 20 Foundation lanseras nästa vecka och kommer finnas på Kicks, Åhléns, NK och de salonger och spa som erbjuder bareMinerals.
Rekommenderat pris är 475kr för 14gram.