Taggar

, , , ,

I maj relanserar The Body Shop serien Brazil Nut (varför togs den bort?!) och vi jublar! Jag har gått här hemma och känt, klämt, doftat och smålett nu ett tag och I love it! brazil nut 1 Brazil nut, på svenska paranöt, är en riktigt söt-nöt! Långt inne i Amazonas djungler växer den i högväxande träd och plockas inte förrän den faller ner till marken. Nöten handskördas för att oljan sedan ska kunna utvinnas och ge oss sina mjukgörande egenskaper. I serien ingår:

  • Brazil Nut Cream Scrub, 200ml 195kr
  • Brazil Nut Body Butter, 200ml 175kr
  • Brazil Nut Beautifying Oil, 100ml 155kr
  • Brazil Nut Shower Cream, 250ml 80kr
  • Brazil Nut Body Mist, 100ml 125kr
  • Brazil Nut Eau de Toilette, 30ml 145kr
  • Brazil Nut Soap, 35kr

Ett tag undrade jag lite varför den inte fanns en ”vanlig” bodylotion i kollektionen, men mitt svar är att den inte behövs! Om du tycker att body buttern är för fet och krämig kan jag istället tipsa om Beautifying Oil som är en torr olja och lätt smiter in i huden. Oljan har jag för övrigt testat på hela kroppen, inklusive ansikte och hår. Den passar bäst på kroppen helt enkelt. I ansikte och hår gick den aldrig riktigt in och resultatet för mitt hår var att det bara såg fett ut, inte återfuktat som jag hade önskat.

Självklara produkter som direkt blev mina favoriter är den krämiga och riviga skrubben, krämigt löddrande shower cream och återfuktande oljan. Men hela serien är mumsig!

Jag skulle kanske önska att hårdtvålen gjordes om till flytande handtvål med pump, får man be om det? Please och tack!