Taggar

, , , , , , , , ,

20130403-105420.jpg

Från vänster:

The Body Shop, Absinthe Purifying Hand Cream, en kräm som är perfekt att ha med i handväskan. Lätt fräsch doft, händerna känns återfuktade men inte smetiga. För en intensivbehandling rekommenderar jag istället hand butter i samma serie.
30ml kostar 60kr.

Nimue, Moisturiser Plus, en rik kräm med AHA och vitaminkomplex som ger otroligt mycket fukt.
50ml kostar 588kr.

Transderma A, ett superserum laddat med retinol-komplex och vitamin E ska bla hjälpa huden mot ålderstecken, stärka hudens immunförsvar och öka cellförnyelsen.

Framför allt märkte jag att serumet lugnade min vinterstressade hud. Läs gärna min recension här: direktlänk öppnas i nytt fönster. Jag använde den både i ansiktet och på händerna.
30ml kostar c:a 1300kr

Bliss, Fabulips Sugar Lip Scrub är en alldeles underbar läppskrubb. Vanligtvis brukar jag inte ha en separat skrupp för läpparna, men denna gick inte att motstå.

Skrubben innehåller mumsigheter som shea- och kakaosmör, olivolja och jojobaolja som gjukgör och ger fukt. Korn från mandel- och valnötskärnor samt krossat socker peelar skonsamt bort allt fnasigt på läpparna.
15ml kostar cirka 195kr (Kicks.se) och är otroligt dryg!

La Roche-Posay, Cicaplast Baume B5 är precis det du letar efter när inget annat hjälper. En lugnande, läkande balm som försiktigt lugnar röda, torra och fnasiga partier. Krämen innehåller bla panthenol (provitamin B5) och madecassoside som utvinns ur växtriket är båda kända för att lugna, läka och bygga upp och påskynda skadad hudbarriär.

Det är en kräm som har passat hela familjen, det enda jag skulle vilja ändra på är storleken på tuben. Till en familj räcker inte 40ml långt även om den är smidig att ha med i väskan. Krämen är snäll och varsam, ge den en chans.
Rekommenderat pris till 40ml är 99kr.

De som är slut och saknas på bilden är:


Element BarrierNimue, Element Barrier.
Jag har sagt innan och säger det igen, jag slutar inte tjata om detta mirakel.

En kräm som skyddar hudens barriär från kyla, vind, regn och delvis sol. Huden blir inte röd, fnasig eller irriterad när novemberstormarna börjar yra.

Just denna vinter har min tub tagit slut och jag har inte kommit mig för att köpa ny, det är trots allt en investering. Jag är övertygad om att jag inte haft mina torra och fnasiga hudproblem i ansiktet om jag köpt en ny tub!
100ml kostar runt 560kr.

hydramemory_mask

[Comfort Zone], Hydra Memory Mask är som ett återfuktande plåster. Jag upptäckte [Comfort Zone] när jag började arbeta på Torekov Hotell och den här masken har varit en ständigt återkommande favorit i badrumsskåpet. På bara några minuter hjälper den huden att återställa fuktbalansen i epidermis.

Vintertid använder jag denna som ”natt-mask” ett par gånger i veckan. Huden blir mjuk, len känns ”plumpad” och återfuktad. Very nice.

Pris för 50ml är cirka 395kr.