Taggar

, ,

20130424-103906.jpg
Vi gör väl ett försök, tänker jag!

Keratin Nail Restorer ska fungera som ett balsam för naglarna och innehåller keratin som ska återskapa och stärka nagelns struktur.
Balsamet innehåller återfuktande ingredienser och kan användas flera gånger om dagen.

Mina naglar just nu: (snälla, gråt inte!)

20130424-104406.jpg
Men jag förstår om ni gråter, för det gör jag. Nästan i alla fall. Naglarna är extremt torra, sköra och skivar sig. Nu har jag dessutom dragit bort (I know, skämmes!), de torra flagorna och ska börja med ”balsamet”.

Keratin Nail Protector ska användas som försegling av nageln. Den kan användas ovanpå Restorer för att förstärka dess effekt, men också för att skydda och ge näring åt nageln. Ovanpå Protector kan man lacka som vanligt med färgat lack om man önskar det.

Ja, wish me luck! Jag hoppas på friskare och starkare naglar framöver.

Kitet med de båda produkterna kostade 159kr på min lokala Ica Kvantum.