Taggar

, , , , ,

20130429-164906.jpgFör ett bra tag sedan var jag en runda på Väla köpcenter för att göra av med lite tid (och pengar uppenbarligen!) och spendera tid med lillasyster och hennes kompis.

Tidigare har jag fått ett presentkort på The Body Shop och när Leona Lewis Cruelty Free-kollektion släpptes visste jag direkt vad jag skulle lägga vantarna på! Har ni sett den rosa borsten? To die for! Den känns som en fjäderlätt dröm mot huden.

Jag valde även att köpa:

Den rosatonade Oh Deer! Bronze-paletten, (295kr), den ger nästan ingen färg, men ett skimmer som ger fin lyster på huden. Jag kan alltså nu slänga mina gamla skimmerpärlor som jag sparat alldeles för länge😉

Ett lip gloss i samma serie i färgen Deerlicious Lip Fuchsia, (155kr), som är ett klart rosa lip gloss och känns bra läpparna. Appliceringen är lite sådär, jag har istället använt en pensel för att stryka på det på läpparna.

Vitamin C Skin Boost, (299kr), är ett serum som ska ge lyster, jämnare hudton och silkeslen finish. Jag har ju sedan tidigare Transderma C, men det är  några få droppar kvar och inför stundande föräldraledighet kan jag inte lägga pengar på ett nytt Transderma-serum. Jag får hoppas att The Body Shop kan hjälpa huden på liknande sätt.

Om jag minns rätt har jag haft produkter från Vitamin C-serien tidigare och tyckt jättemycket om det, de kanske får en renässans i badrumsskåpet?

På bilden syns även en liten burk Body Butter Oliv som jag fick som gåva för att jag spenderade så mycket pengar i butiken😉