Taggar

, ,

oceanbreeze004Det tog cirka 2 sekunder för mig att bli alldeles förälskad i det här lacket! Och då utan att ens öppna flaskan och titta på det. Färgen Ocean Breeze kanske skulle heta Fields of lavender istället, för jag kan nästan känna doften av blommande lavendel när jag tittar på det. Det finns en hint av ljust grönt skimmer, som syns i flaskan men väldigt lite, kanske rentav inte alls, på den lackade nageln. Vilket är jättesynd, det hade varit en underbar effekt.

Formulan är lättlackad, flaskan liten och behändig med lagom bred pensel. Jag gillar att man gjort en formula som inte ska vara snabbtorkande, utan man tänker istället att det ska hålla längre. Snabbtorkande lack härdar för fort och ger en sprödare yta som lättare spricker och flagar. Lacken säljs på Apotek Hjärtat och kostar sina lagom 39kr som gör att man kan köpa flera stycken😉

Jag ber om ursäkt för att jag inte rensat ordentligt efter lackningen. Med en liten bebis hemma får man jobba snabbt om man ska hinna att både lacka och fotografera under bebisens sovpaus!

oceanbreeze002

oceanbreeze003

oceanbreeze001