Taggar

, , , , ,

lashes

Tidigare tog jag upp ämnet om känslig hud, som var ett av de sökord som ofta ledde er läsare hit. Andra sökord som också syns ofta är fransserum; märke, pris och resultat.

Jag har endast testat tre stycken märken och de skiljer sig ganska mycket emellan, i alla kategorier.

Neulash är det mest omdiskuterade serumet på marknaden skulle jag tro. Dess innehåll har ifrågasatts, förbjudits och kommit ut i ny upplaga.
Priset är 895:- för 3,2ml, ett ganska saftigt pris även om den är dryg. Håller cirka 3-4 månader och på den tiden bör du se resultat.

Jag har testat Neulash för cirka 3 år sedan, och visst funkar det! Fransarna blev både fler och längre. Såpass mycket längre att jag till sist fick klippa ett par stycken eftersom jag bär glasögon.

LashFood är ett sk ”naturligt” fransserum med ingredienser från naturen. Effekten är något långsam och tar upp till 4 månader innan tillväxten är igång ordentligt. För långsamt tyckte jag, men visst funkar den.
Priset är 895:- för 5ml och nästan halva priset jämfört med Neulash.

Det sista jag provade var ArtDeco Lash Growth Activator, en mycket billigare variant av serum som jag tyvärr inte får någon respons av. Jag har läst andra recensioner av produkten där den fungerat ypperligt och jag kan bara gratulera. Min använder jag till att styra brynen nu helt enkelt. Och skulle de mirakulöst börja växa blir jag bara glad!
Priset är cirka 190:- för 7ml, alltså långt under priset för både Neulash och Lashfood.