Taggar

, , , , , , ,

20130729-200510.jpg

Tea Tree Cool & Creamy Wash är en krämrengöring, (löddrar alltså inte), och vad jag kan se helt utan sulfater och parabener, som känns mild på huden. Den verkar rengörande med hjälp av bl.a tea tree-olja, salicylsyra (superbra mot oljig hud då den är fettlösande) och skönt svalkande menthol. Rengöringen mjukgör samtidigt med Community Fair Trade-producerade oljor som marula och sojaolja.

Rengöringen passar dig som har oljig hud, lätt får acne, synliga porer och det vi i dagligt tal kallar pormaskar.

Min torra hud är inte helt optimal att testa en sådan här produkt på, men nyfikenheten tog överhanden och vet ni vad? Jag gillar den! Visst ”biter” den lite i huden med tea tree-olja och menthol, men jag tycker den känns fräsch och sval mot huden. Jag har inte märkt att den skulle torka ut huden. Jag vill däremot säga att det är en rengöring för huden, och ska inte användas för att ta bort makeup runt ögonen. Du vill inte ha den här i ögonen!

Tuben är på 100ml och kostar 115kr hos The Body Shop. Kika in på The Body Shops hemsida, som nu också är en webshop, för fler produkter i samma serie!