Taggar

, , , , , ,

nyxrednoir001

NYX Girls Red Noir är ett jellylack och något skirt och genomskinligt i sin formula. Lacket är också rinnigt och känns lite ”all over the place” när man ska lacka. Det är tredje gången jag lackar med Red Noir, men första gången jag är nöjd. Man får verkligen vara fokuserad och på bra humör när man tar fram det här lacket, det krävs tålamod!

nyxrednoir003

Jag har använt Seche Base, två lager Red Noir och ett lager av Seche Vite som topcoat. Kanske skulle jag haft ett tredje lager av Red Noir, för att få det helt täckande? Jag hade hoppats att det skulle vara lite mer ”Noir” än just ”Red” och funderar på att blanda i lite mer svart i lacket för att få det mörkare rött. Tålamodet fick sin lilla prövning då jag provade att göra en s.k ”pond manicure” som accent.

nyxrednoir002

Pond manicure förklaras kanske enklast med att man ser mönster genom olika lager, lite som stenar på botten i en sjö eller damm. Jag länkar här till ett sökresultat på Google, så kan ni se fler varianter på pond manicure, dessa är dessutom bra mycket bättre än yours truly.

nyxrednoir004

Jag har inte gjort min pond så noga, endast dottat med lackets pensel, för och se effekten av det. Jag är inte förtjust i nailart alls så det är inget jag gör igen.

NYX Girls Red Noir kostar 49kr för 10ml.