Etiketter

, , ,

20130402-114529.jpgÖgonprimern Prime Focus från Lily Lolo är en tvådelad produkt som ska hjälpa till att färgkorrigera ögonlocket samt hålla ögonskugga på plats.

Ingredienser hämtade från lilylolo.se: Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Argania Spinosa Kernel Oil, Mica, Tocopherol, May Contain [+/- CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (Iron Oxides)

Produkten ser ut som en concealer som också gömmer ojämnheter i hudtonen och färgkorrigerar bort till exempel röda partier. Primern har jag applicerat med (rena!!) och torra fingrar eller med en pensel, syntetisk som är lättare att tvätta efter applicering av den här primern.

Jag kan korrigera röda ögonlock och få dem att se jämnare ut, primern ger en fin bas till efterkommande ögonskuggor. Jag har till och med provat den under ögat och runt näsvingarna. Det blir ett jättebra resultat. Däremot har jag ögonlock som blir ganska oljiga under dagen, och då klarar inte denna primer att hålla ögonskuggorna på plats. De delar sig bara efter ett par timmar och kletar i vecken.

Jag kanske gör fel, men jag får den inte att fungera som är tänkt.

Prime Focus kostar 179kr och finns bl.a hos Apoteksgruppen och eleven.se

